Verdenspremiere på Honda e

Verdenspremiere på Honda “e”

Opgaven

Honda inviterede 120 af deres nordiske forhandlere til verdenspremiere på el-bilen Honda “e” ved IAA Frankfurt, der er Europas største automesse. Second Wave sørgede for både rammer, logistik og underholdning.

”Jeg har nok aldrig følt mig så tryg med en samarbejdspartner, som jeg gjorde med jer,” konkluderede Carola Larsson fra Honda Motor Europe PR & Marketing efter, at Second Wave havde organiseret den samlede tur til automesse i Frankfurt for 120 Honda-forhandlere fra Norden.

Second Wave havde fået opgaven med at designe begivenheden og sikre, at forhandlerne tog fra Frankfurt fuld af energi og motiveret for nye salgsmål.

Den første udfordring er altid logistikken, og her lykkedes det at få samtlige gæster fra Danmark, Norge og Sverige til at mødes inden for en times interval fra 12 forskellige lufthavne.

Helt i Hondas ånd, havde en inspektions tur fundet sted, hvor Second Wave sammen med en repræsentant for Honda inspicerede hotellet, hvor konferencen skulle afvikles.

Efter en god ankomst-frokost benyttede Hondas topchefer lejligheden til at byde velkommen og efter gennemgang af salgstal og nyeste trends blev gæsterne opdelt i lokale konferencer.

Honda hostesses bistod og sikrede en smidig og professionel konference, hvor alle spørgsmål blev besvaret med et smil på læben.

Efter konferencen var det tid til at styrke relationerne inden den store gallamiddag. Honda havde ønske om at holde deres aften på hotellet, hvilket betød, at Second Wave’s hold skulle omdanne konference lokalerne til eksklusive middagslokaler på kun 2 timer.

En sådan øvelse kræver stram styring og Heidi fra Second Wave havde planlagt det hele ned til mindste detalje for de 25 personer, som hjalp til. Alt fra teknikkere til designere gav en hånd med, så lokalerne ikke var til at genkende.

Jeg har nok aldrig følt mig så tryg med en samarbejdspartner, som jeg gjorde med jer

Ikke til at genkende

”Er det det samme lokale vi havde konference i for to timer siden? Det er godt nok flot og er jo slet ikke til at kende,” sagde en sælger da han trådte ind i lokalet.

Second Wave stod for afviklingen af selve aftenen, og med hjælp fra hotellets dygtige personale var der fokus på, at gæsterne havde en følelse af, at der blev taget hånd om dem.

”Vi ville gerne sikre, at alle Hondas gæster fik minglet på kryds og tværs af landene, for at styrke relationerne. Som en ”ice breaker” havde vi derfor taget professionelle skuespillere med som agerede tjenere. De formår at lave morsomme forstyrrelser, afbrydelser og indslag, som giver noget at tale om og en løssluppen og behagelig stemning,” fortællerdirektør Søren Nygaard-Andersen fra Second Wave.

Dagen efter skulle alle gæster til bilmesse i Frankfurt IAA, som er Europas største bilmesse, hvor Hondas nye Honda-e blev præsenteret. Hondas øverste chef bød gæsterne velkommen og holdt en flot tale om udviklingen indenfor elbiler og naturligvis med fokus på Hondas nye elbil – Honda-e. Her fik alle mulighed for at se, røre og visuelt prøve en tur i den banebrydende lille bil.

Resten af dagen var til ”fri leg” i de 6 store messehaller, inden afrejsen tilbage til hverdagen.

”Vores samarbejde har været professionelt og dejligt ukompliceret, og vi har fået rigtig god rådgivning i hele forløbet,” konkluderede en glad Carola Larsson fra Honda Motor Europe, da turen var vel overstået.

Få mere inspiration

Vi bidrager med en stor vifte af kreative og faglige eksperter og specialister til at netop jeres arrangement, salgsmøde eller grupperejse bliver en succes, både i ind- og udland.