Lyngby Hovedgade 10C
2800 Lyngby
CVR: 32263267
Iveco: Når folk tænder mobilkameraet har man ramt rigtigt
Der er meget på spil, når en ny varebil skal introduceres til både de nordiske og baltiske erhvervsmarkeder.
”Det nytter ikke blot at fortælle, at der er kommet et nyt produkt – eller en opdateret udgave. Man skal sørge for, at folk har fået en oplevelse. Noget, der gør indtryk, noget de kan huske – og gerne noget de kan fortælle om, når de kommer hjem,” forklarer Søren Nygaard Andersen, der er direktør i event- og rejsebureauet Second Wave.
Et af bureauets faste kunder er Iveco, som Second Wave tidligere havde arrangeret incentive-rejser for, men denne gang gjaldt det lanceringen af den nye udgave af Iveco Daily-varebil, som er vigtig for Ivecos markedsandele.
Ofte bliver udvalgte sælgere inviteret med til lancering et sted i Sydeuropa, men denne gang valgte Iveco at invitere sælgere fra hele Norden og Baltikum – og samtlige medarbejdere på hovedkvarteret i Danmark til lancering i Bella Centeret.
Sammen med Second Wave valgte Iveco også, at der skulle skrues op for det visuelle, da de skulle lancere den nyeste udgave af deres populære Iveco Daily-varebil.
Gæsterne blev varmet godt op med en stemningsladet count-down, et dramatisk tæppefald og så fik deltagerne ellers et brag at et LED-danseshow.
Den del af showet ledte over i en film, hvor racerkøreren Louise Frost tog en prøvetur i varebilen i bedste Top Gear-stil.
”Det er den største lancering vi har lavet her i Danmark, og målet var at fange deres opmærksomhed. Det gjorde det også, for det var et ret heftigt show, som vi fik rigtigt enormt positivt respons på,” siger marketingchef Jan-Åke Carlsson.
Efter show-delen blev gæsterne ledt videre til to workshopforløb, hvor de fik mulighed for at se nærmere på bilerne og få en masse praktisk information, som de kunne bruge i deres salgsarbejde. Udover, at varebilen har fået et facelift, har den også fået bedre kørekomfort og fx adaptive cruise control, så den bedre er i stand til at standse af sig selv i nødsituationer.
Det afgørende var, at folk gik derfra med indtryk af noget positivt, noget nyt og noget spændende. Den mission lykkedes.
”Som ansvarlig står man tit bagerst i lokalet for at få overblikket. Og når de alle sammen står med mobilerne fremme, så ved man, at man har ramt plet,” siger Jan-Åke Carlsson.