3 inspiratorer mødes: Kan happiness-strategier og musik i kroppen skabe bedre relationer?

3 inspiratorer mødes: Kan happiness-strategier og musik i kroppen skabe bedre relationer?

Innovation

Alle taler om det: At disruption og digitalisering ændrer branche efter branche, og at vi derfor er nødt til at blive langt bedre til innovation, hvis danske virksomheder skal overleve.

Men innovation kræver, at vi bliver bedre til at lære ting og til at arbejde sammen på helt nye måder.

Det er lettere sagt end gjort, og kræver først og fremmest, at man er villig til at afprøve nye tankegange. Det er netop derfor, at vi har sat tre meget forskellige personligheder stævne: En percussionist, en fremtidsforsker – og en event- og rejsebureaudirektør.

Lars Storck er den syrede percussionist, med en fortid i Afrika og på Christiania, der har taget den på stop ned af Congofloden, spist abehjerner, undervist på Rytmisk musikkonservatorie i årtier og som stadig sætter rytmen i poporkesteret Zididada.

Louise Opprud Jakobsen er den grænsesøgende fremtidsforsker, der troede hun skulle være ingeniør, men som tog til Silicon Valley for at rådgive danske virksomheder om innovation. Her opdagede hun, at hjerneforskningen giver os helt ny viden om, hvordan vi arbejder bedre sammen.

Søren Nygaard-Andersen er den dynamiske event- og rejsebureaudirektør, som driver bureauet Second Wave. Han nåede at blive professionel fodboldspiller og har arbejdet i større internationale virksomheder indenfor salg og ledelse. Det meste af sit liv har han beskæftiget sig med at udvikle og eksekvere events, altid med fokus på at styrke motivation og relationer mellem mennesker.

Da jeg besøgte Facebook og Google, opdagede jeg, at de har det til fælles, at de har ”happiness-strategier.”